Increase productivity through team communication.

Our retail headset system offers crystal clear sound and connects the whole team. It has many practical features that not only improve teamwork and employee wellbeing, but also increase efficiency and help transform business operations.

Increased efficiency and customer satisfaction with XARIS Instore communication

Over 30,000 shops in Europe already benefit from the advantages of in-store communication every day. Direct and discreet communication leads to a significantly improved shopping experience for your customers.

Our customers achieve impressive results after just a short time:

80%

Increase in productivity

46%

Increase in customer satisfaction

25%

Time saving

34%

Improving team collaboration

26%

Faster training of new employees

38%

Greater flexibility

Weitere Vorteile von
Xaris® Instore Communication™

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla.

Schneller Informationsaustausch

Schneller Informationsaustausch

Überfall-Prävention

Überfall-Prävention

Überfall-Prävention

Remote-Signale von Geräten

Retail

Petrol

Quick Service Restaurants

All-round service: We accompany you from planning to realisation

Get in touch with us

Kontaktieren Sie unser Expertenteam, um maßgeschneiderte Beratung zur Integration fortschrittlicher Instore-Kommunikationssysteme zu erhalten. Wir sind hier, um Ihre Fragen zu beantworten und Ihnen bei der Auswahl der besten Lösung für Ihr Geschäft zu helfen. Unser Know-how und unsere Erfahrung garantieren, dass jedes Projekt auf höchstem Niveau umgesetzt wird.

Together we choose the best solution for you

Unsere Mission ist es, Lösungen zu liefern, die perfekt auf Ihre Bedürfnisse zugeschnitten sind. Gemeinsam mit Ihnen analysieren wir die Besonderheiten Ihres Ladens, Ihrer Tankstelle, Bäckerei oder Ihres Restaurants und schlagen Systeme vor, die die Kommunikationseffizienz steigern und die Servicequalität verbessern. Mit unseren Technologien wird Ihr Unternehmen reibungsloser und effizienter arbeiten.

Delivery and assembly

Wir bieten einen umfassenden Service, der sowohl die Lieferung als auch die professionelle Installation der Instore-Kommunikationssysteme umfasst. Unser Technikerteam sorgt dafür, dass die Installation reibungslos und ohne Störungen abläuft. Wir garantieren, dass unsere Lösungen einwandfrei funktionieren, damit Sie sich auf die Führung Ihres Geschäfts konzentrieren können.

Training and consulting

Wir bieten nicht nur die neuesten Technologien, sondern auch umfassende Unterstützung bei deren Nutzung. Wir führen Schulungen für Ihr Team durch, damit jeder Mitarbeiter unsere Kommunikationssysteme effizient nutzen kann. Zudem stehen wir Ihnen für technische Beratung zur Verfügung und helfen Ihnen, das volle Potenzial unserer Lösungen auszuschöpfen.

Long-term collaboration through seamless support

Unsere Instore-Kommunikationssysteme sind darauf ausgelegt, die Kundenzufriedenheit zu verbessern. Dank der effizienten Kommunikation zwischen den Mitarbeitern erhalten Ihre Kunden schnelleren und professionelleren Service. Wir sorgen dafür, dass sich Ihre Kunden besonders fühlen, was sich in ihrer Loyalität und Zufriedenheit mit Ihrem Geschäft widerspiegeln wird.

Instore communication
in the entire property

Farewell to loud loudspeaker announcements and outdated telephone systems. Discover our modern wireless communication system.

With our system, you can communicate quickly and effectively with colleagues and employees, save time and improve service quality.

Xaris® Instore Communication™ – Increase your productivity by utilising your employees efficiently. Our system can be used in any area, including warehouses and outdoor areas.

More efficiency & time saving

Direct communication between employees. Proven to save walking distances and increase the efficiency of each individual.

Customer satisfaction

Fast communication. Efficient problem solving. Less disruption from announcements.

High working comfort

Ergonomic wearing comfort. Hands-free working. More efficient processes.

What our customers say?

„I can no longer imagine a working day without headsets“

Store Manager, EDEKA am Postplatz, Dresden

The investment in Schiller International's in-store communication systems has paid off. Our customer service quality and efficiency have increased.

Julian Koch, long-established supermarket operator

With the systems from Schiller International, we can react more quickly and effectively to problems. The headsets are a great advantage, especially at peak times.

Tom Hartmann, future-oriented supermarket operator

I can no longer imagine working without a headset.

Experienced supermarket manager

„After installing the Schiller International headsets in all our stores, our employees work more efficiently and in a more coordinated manner.“

Sophie Wagner, large European supermarket chain

Interested in more efficient work processes and better customer service?

Find out more about our in-store communication systems and how they can help your company to work even more efficiently and in a more coordinated way.

Medium length section heading goes here

Wir bieten Lösungen zur Verbesserung Ihres Geschäfts, der täglichen Abläufe, der Sicherheit und des Kundenerlebnisses innerhalb Ihres Unternehmens:

Medienüberwachung
Kontrolle der Wartungsprozesse
Professionelle Digital Signage-Lösungen
Technologiesteuerung
Kassenüberwachung

Innovative networking

We integrate your devices and machines according to your individual requirements. Our comprehensive ecosystem networks checkouts, deposit machines, vending machines, CCTV, self-checkout systems and more. With our central dashboard, you can manage everything clearly in one place, optimise operating processes and improve communication.

Tagline

Grenzenlose Integrationen mit
Schiller International GmbH®

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

XARIS INTELLIGENT ENERGY SAVER™

VERNETZTES MANAGEMENT MIT OBJEKTTECHNOLOGIE

XARIS INSTORE COMMUNICATION™

STANDARDISIERUNGVON LÖSUNGEN

POS CHECKOUT MANAGER™

HINTERGRUNDMUSIK UND WARTESCHLANGENVERWALTUNG
AN DEN KASSEN

ENERGY COST REDUCER™

SPAREN SIE ENERGIEIN IHREM GESCHÄFT

ENTDECKEN SIE

XARIS INSTORE COMMUNICATION™

XARIS INSTORE COMMUNICATION™

Wir helfen gerne weiter!

Moritz Diercks
Head of Sales
moritz.diercks@schiller-x.de
+49 1511 8751607

Neue Firmenadresse:
Schiller International GmbH
Magnolienweg 3
63741 Aschaffenburg

KONTAKTIEREN SIE UNS
Lukas Kieres
Technischer Manager
lukas.kieres@schiller-x.de
+49 175 4719810

Neue Firmenadresse:
Schiller International GmbH
Magnolienweg 3
63741 Aschaffenburg

KONTAKTIEREN SIE UNS

Schiller International Kommunikationssysteme

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

TECHNOLOGY FOR YOUR BUSINESS

COMMUNICATION - CUSTOMER EXPERIENCE - STORE MANAGEMENT

Ask our experts!
Take the first step towards a better networked team!

We offer communication solutions for various retail companies, petrol stations, bakeries, retailers (department stores, electrical and DIY shops) and HoReCa.

Moritz Diercks
Head of Sales
moritz.diercks@schiller-x.de
+49 1511 8751607

Neue Firmenadresse:
Schiller International GmbH
Magnolienweg 3
63741 Aschaffenburg

CONTACT US
Lukas Kieres
Technical Manager
lukas.kieres@schiller-x.de
+49 175 4719810

Neue Firmenadresse:
Schiller International GmbH
Magnolienweg 3
63741 Aschaffenburg

CONTACT US
Office
office@schiller-x.de
Requests
sales@schiller-x.de
+49 6021 9014729
Schiller International GmbH
Magnolienweg 3
63741 Aschaffenburg

Please use our contact form

We will be happy to answer your questions - arrange a free consultation.

Danke schön! Ihre Einreichung ist eingegangen!
Beim Absenden des Formulars ist ein Fehler aufgetreten.

FAQ

Here you will find answers to frequently asked questions about our headsets and how you can optimise your supermarket processes.

Why should I choose Schiller International?

Schiller is a leading provider in the field of intelligent networking of technical devices and communication systems. We offer customised solutions that maximise efficiency and customer satisfaction.

Are the headsets easy to use?

Yes, our headsets are user-friendly and require minimal training. We still offer brief training and ongoing support to ensure your employees get the most out of the devices.

How long do the headset batteries last?

Our headsets have a battery life of up to 16 hours, making them ideal for all-day use in retail environments. Even with intensive use, the headsets usually only require a short charging time to be fully charged again.

Does the headset system have an emergency call function?

Yes, our headsets have a ‘red button’ function that alerts employees to an incident using a priority function with a pre-recorded message.

How does Schiller improve the processes in my shop?

With our ecosystem, we network a wide range of devices, including checkouts, deposit machines, bakery machines and many others, to ensure maximum flexibility and optimum communication between employees, machines and customers.

Offizieller Distributor
Xaris®